085 047 0327

Smoothiebar voor goede doelen

Smoothies zijn niet alleen heerlijk en gezond, maar ze kunnen ook worden ingezet om het goede doel te steunen. Hoe? Met behulp van smoothie fietsen! Deze innovatieve en leuke manier van fundraising combineert gezondheid, duurzaamheid en het ondersteunen van goede doelen. In dit blog zullen we ontdekken hoe smoothie fietsen kunnen worden ingezet voor liefdadigheidsevenementen en fundraisers, waarbij een deel van de opbrengsten naar een goed doel gaat.

Inhoudsopgave

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

De smoothie fiets: wat is het?

Een smoothie fiets is in feite een blender op wielen. Het bestaat uit een fiets, waarop een blender is vastgemaakt, die wordt aangedreven met een dynamo. Wanneer je begint te trappen, zorgt de dynamo ervoor dat de blender gaat werken en worden de ingrediënten gemengd tot een heerlijke smoothie. Het concept is niet alleen milieuvriendelijk, maar ook uiterst interactief en vermakelijk voor deelnemers.

Smoothiefietsen en liefdadigheid

Mensen zijn vaak sneller geneigd om ergens aan mee te werken, als zij er zelf ook iets uithalen. Dit kan bijvoorbeeld een beloning zijn, of iets waar ze zelf plezier uit halen. Wanneer je geld wilt ophalen voor een goed doel, kan het dus helpen om er een leuke activiteit van te maken. Gewoon een bakje neerzetten en vragen om geld, heeft toch vaak niet het gewenste resultaat. Maar als mensen er zelf iets leuks voor terugkrijgen of ergens aan kunnen deelnemen, zijn ze sneller geneigd om even te komen kijken wat er te doen is. De smoothiefiets is dus een fantastische manier om meer geld op te kunnen halen voor jouw goede doel. Een aantal redenen:

– Bewustwording creëren
Smoothie fietsen trekken de aandacht en trekken mensen naar het evenement. Dit biedt een geweldige kans om bewustwording te creëren voor het goede doel dat wordt gesteund. De smoothies trekken vanzelf mensen aan, iedereen is fan van onze smoothiefietsen. Zodra anderen dan een rij zien en zien dat hier iets gebeurt, komen ze vanzelf even kijken wat er aan de hand is. Dan hoef je ze alleen nog maar toelichting te geven over het goede doel en hoe ze zelf bij kunnen dragen.

– Interactieve ervaring
Je bezoekers krijgen de mogelijkheid zelf actief aan iets mee te doen. Ze kunnen zelf een smoothie bij elkaar fietsen, en krijgen dus direct een beloning voor hun werk en inzet. Deze betrokkenheid en creatieve manier om bezoekers te trekken, zal de motivatie om te doneren vergroten.

– Creatieve inzamelingsactie
Er zijn verschillende manieren om daadwerkelijk donaties te vragen met de smoothiefietsen. Je kunt natuurlijk je bezoekers een vast bedrag laten betalen voor de smoothie, maar je kunt ze bijvoorbeeld ook zelf een bedrag laten kiezen voor het smoothie fietsen. Dit kan ze stimuleren om een grotere donatie te doen, als ze de sfeer en het initiatief leuk vonden. Daarbij kun je er ook een wedstrijdelement van maken. Degene die als eerste een goede smoothie bij elkaar getrapt krijgt, wint een kleine prijs. Voor deelname aan de wedstrijd kun je dan een donatie vragen. Zelfs mensen die zelf niet zo’n smoothie fan zijn, zullen wellicht doneren wanneer ze zien dat jullie zo’n leuk evenement hebben opgezet als inzamelingsactie.

– Milieuvriendelijkheid
Smoothie fietsen passen goed bij milieubewuste initiatieven. Ze vereisen geen elektriciteit en verminderen de ecologische voetafdruk van het evenement. Dus vooral voor inzamelingsacties voor groene initiatieven, is het een leuke maar vooral ook educatieve manier van actievoeren. Je kunt mensen direct een stukje vertellen over de impact van fossiele brandstoffen en energie opwekken bijvoorbeeld.

Hoe maak je de inzameling tot een succes?

Wij komen de gehuurde smoothiefietsen, smoothiebar en materialen voor je brengen en weer ophalen. Daarbij krijg je ook direct wat extra handjes om te helpen met het maken van de smoothies. Wij stellen een menu samen, waaruit de fietsers kunnen kiezen. Vervolgens zorgen wij voor de mix, en hoeven zij het alleen nog maar te blenden. Ondertussen kunnen jij en je team je volledig focussen op het binnenhalen van donaties. Zorg voor een sterk team dat de harde fietsers kan vertellen waar ze eigenlijk voor fietsen. Veel mensen komen voor de smoothies op je stand af, maar dan moet je ze natuurlijk nog wel goed informeren voor ze een donatie doen. Wij kunnen ook helpen met de promotie en we kunnen de smoothiefietsen en smoothie bar voorzien van branding, zodat het al vanaf een afstandje duidelijk is dat het om jullie goede doel gaat. Dat helpt jullie al een stapje in de goede richting. Ook kunnen we kant en klare smoothie flesjes meenemen, ook met jullie logo. Mocht het dan heel druk worden, mensen geen tijd hebben om te fietsen of misschien niet mobiel genoeg zijn om te fietsen, dan kunnen zij toch een smoothie krijgen in ruil voor een donatie. Bovendien lopen zij dan weer rond met jullie logo op het flesje, waardoor anderen op zoek gaan naar jullie kraam om ook zo’n heerlijke smoothie te scoren! Kortom, de smoothiefietsen bieden genoeg mogelijkheden om van een inzamelingsactie voor een goed doel een razend succes te maken. De betrokkenheid van de deelnemers en natuurlijk de heerlijke smoothies, zorgen er zeker voor dat de bezoekers sneller een leuke donatie achterlaten.

Delen

Meer posts

Van onze blog