5 tips voor het laten slagen van jouw evenement.

Een openbaar evenement promoten is net even wat lastiger dan een bedrijfsevent. Wij hebben enkele tips beschreven die jouw helpen bij het laten slagen van je event!

Inhoudsopgave

1. Wat is je doelstelling

Een vitaliteit of duurzaamheids evenement organiseren is leuk om te doen, maar vraag jezelf wel af dewat  doelstelling is. Het liefst maak je dit meetbaar.

Voorbeelden van doelstellingenen meetbaarheid

  • Bezoekers bewust maken van persoonlijke fitheid
    • Meetbaar: hoeveel bezoekers doen mee aan een fit-check
  • Bezoekers bekendheid met bestaande vitaliteitsaanbod meten
    • Enquete afnemen
  • Promoot gebruik te maken van het bestaande vitaliteitsaanbod
    • MeetbaarHoeveel procent maakt voor en na de campagne gebruik van een bedrijfsfietsenplan of -sportschool abonnement?
  • Bezoekers kennis laten maken met een nieuwe sport of activiteit
    • MeetbaarHet aantal aanmeldingen voor workshops

2. Wat is je doelgroep

Wat wij vaak zien is dat events gericht op duurzaamheid en vitaliteit voornamelijk gefocust zijn op kinderen. De activiteiten zijn druk bezet en dus lijkt het een succes. Maar is jouw primaire doelgroep eigenlijk wel kinderen? Vaak is dat met duurzaamheid en vitaliteit niet zo. Probeer dus niet te veel activiteiten te organiseren die kinderen, maar juist volwassenen meer aanspreken. Of bedenk een goede combinatie waarbij je de ouders ook bereikt, terwijl hun kinderen bezig zijn met spelen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan flyers, een informatiekraam, of een spel waarbij volwassenen iets kunnen winnen.

3. Awareness creëren voor het event

Een event promoten is lastiger dan je denkt. Wij zien vaak dat er alleen geadverteerd is in een lokale krant. Meestal is dit niet genoeg en is de opkomst lager dan verwacht. Bij grote opkomsten is er gebruik is gemaakt van verschillende promotie middelen zoals flyers, advertenties, een reeds drukbezochte locatie en een duidelijke boodschap waarom mensen toch even moeten komen kijken.

Smoothiebar

Met de smoothiebar cateren wij jouw evenement met de lekkerste smoothies.

4. Gegevens verzamelen

Een evenement is niet alleen leuk, maar kan ook voor waardevolle informatie zorgen. Alleen komt het jammer genoeg vaak voor dat er na afloop van een evenement weinig interactie met de bezoekers is opgeslagen. Of dat de impact van het evenement onduidelijk is of niet is gemeten. Wij helpen je graag met het verzamelen van cijfers door bijvoorbeeld bezoekers een enquête te laten invullen of met het uitdelen van flyers.

5. Gebruik een stempelkaart

Na al die moeite van het organiseren van een evenement zie je dat niet iedereen alle activiteiten afgaat. Je kunt dit voorkomen door een stempelkaart uit te delen aan elke bezoeker. Bij een volle kaart kan de bezoeker een goodiebag of een andere beloning krijgen. Een ander voordeel is dat de bezoeker meteen een overzicht heeft van wat er allemaal te beleven valt. 

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Meer

Statement corona
Wat wij kunnen betekenen voor bedrijven in de anderhalvemeter samenleving.