Inhoudsopgave
1. Wat is je doelstelling
Een vitaliteit of duurzaamheids evenement organiseren is leuk om te doen, maar vraag jezelf wel af dewat doelstelling is. Het liefst maak je dit meetbaar.
Voorbeelden van doelstellingenen meetbaarheid
- Bezoekers bewust maken van persoonlijke fitheid
- Meetbaar: hoeveel bezoekers doen mee aan een fit-check
- Bezoekers bekendheid met bestaande vitaliteitsaanbod meten
- Enquete afnemen
- Promoot gebruik te maken van het bestaande vitaliteitsaanbod
- Meetbaar:Â Hoeveel procent maakt voor en na de campagne gebruik van een bedrijfsfietsenplan of -sportschool abonnement?
- Bezoekers kennis laten maken met een nieuwe sport of activiteit
- Meetbaar:Â Het aantal aanmeldingen voor workshops
2. Wat is je doelgroep
3. Awareness creëren voor het event
Een event promoten is lastiger dan je denkt. Wij zien vaak dat er alleen geadverteerd is in een lokale krant. Meestal is dit niet genoeg en is de opkomst lager dan verwacht. Bij grote opkomsten is er gebruik is gemaakt van verschillende promotie middelen zoals flyers, advertenties, een reeds drukbezochte locatie en een duidelijke boodschap waarom mensen toch even moeten komen kijken.

4. Gegevens verzamelen
5. Gebruik een stempelkaart
Na al die moeite van het organiseren van een evenement zie je dat niet iedereen alle activiteiten afgaat. Je kunt dit voorkomen door een stempelkaart uit te delen aan elke bezoeker. Bij een volle kaart kan de bezoeker een goodiebag of een andere beloning krijgen. Een ander voordeel is dat de bezoeker meteen een overzicht heeft van wat er allemaal te beleven valt.Â